|
CD MP3 Rozpieszczony umysł. Jak dobre intencje i złe idee skazują pokolenia na porażkęaudiobook
Nie ma jeszcze oceny, możesz być pierwszym, który ocenił!
autor:
ISBN:
9788383350417
EAN:
9788383350417
oprawa:
oprawa: etui kartonowe
Wydawca:
format:
125x140x5mm
język:
polski
rok wydania:
2024
wysyłka:
48h
59,90
zł
OpisRecenzje
DIAGNOZA PROBLEMÓW, Z KTÓRYMI MIERZY SIĘ WSPÓŁCZESNE SPOŁECZEŃSTWO. PRÓBA ZNALEZIENIA DROGI WYJŚCIA Z TEGO KRYZYSU.
W ostatnich latach coś złego dzieje się na uniwersytetach. Wystąpieniom na uczelniach towarzyszą buczenie i gwizdy. Studenci i profesorowie mówią, że czują się, jakby chodzili po cienkim lodzie i boją się wypowiadać szczerze. Coraz więcej osób cierpi na lęki i depresję, wzrasta też liczba samobójstw. Jak do tego doszło?
Publicysta i prawnik Greg Lukianoff oraz psycholog społeczny Jonathan Haidt pokazują, że te problemy mają swoje źródło w trzech fałszywych przekonaniach, które coraz mocniej oddziałują na wychowanie i edukację młodych ludzi:
• co cię nie zabije, uczyni cię słabszym;
• zawsze ufaj swoim uczuciom;
• życie to wojna między Dobrymi i Złymi ludźmi.
Te trzy Wielkie Nieprawdy są sprzeczne zarówno z wynikami współczesnych badań psychologicznych, jak i z wiedzą, znaną nam z mitów wielu kultur. Przyjęcie tych fałszywych tez i wynikającej z nich kultury „bezpieczeństwa” ingeruje w rozwój społeczny, emocjonalny i intelektualny młodych ludzi. Utrudnia im stanie się niezależnymi jednostkami, które potrafią samodzielnie zmierzyć się ze światem.
Lukianoff i Haidt analizują wiele zjawisk społecznych, które stały za upowszechnieniem tych fałszywych założeń. Rozpatrują je w kontekście szybko rosnącej polaryzacji politycznej i pokazują, w jaki sposób możemy się uwolnić od tych szkodliwych idei.
Audiobook zawiera plik PDF z materiałami nieprzeczytanymi w nagraniu.
***
„To jest książka dla każdego interesującego się głównymi rodzajami błędów popełnianych w wychowywaniu i kształceniu młodzieży, od wczesnej edukacji do studiów uniwersyteckich. Skutkiem tych błędów jest blokowanie rozwoju umysłów otwartych, twórczych, akceptujących ryzyko i nowe rozwiązania, wykraczających poza granice wąskiej tożsamości. Usuwanie błędów wymaga krytycznej analizy cech systemów kształcenia, aby zmniejszyć występującą w nich nadopiekuńczość, schematyzm i zamykanie się na świat” – prof. dr hab. Czesław Nosal.
***
„Tę książkę powinni przeczytać wszelkiej maści pedagodzy, psychologowie, ale nade wszystko rektorzy, dziekani i ich pełnomocnicy do spraw bezpieczeństwa i równego traktowania. Autorzy krok po kroku pokazują, jak wiele złego można uczynić, powołując się na szczytne, ale zupełnie chybione idee. Jakie niebezpieczeństwo można na jednostkę sprowadzić, próbując dbać o jej... bezpieczeństwo. To książka o zaniechaniu dzielności, hartu ducha i popadaniu w objęcia własnej, zmyślonej kruchości. Nikt nie będzie tą książką rozczarowany” – prof. dr hab. Aleksander Nalaskowski.
Brak recenzjix
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Wybierz wariant produktu
|
|