|
![]() Doświadczenie piętna społecznego i dyskryminacjiNie ma jeszcze oceny, możesz być pierwszym, który ocenił!
autor:
ISBN:
9788385705901
EAN:
9788385705901
oprawa:
Miękka
podtytuł:
Monografie psychiatryczne 7. U pacjentów z rozpoznaniem schizofrenii
Wydawca:
format:
16.5x23.5cm
język:
polski
liczba stron:
224
rok wydania:
2008
wysyłka:
niedostępny
32,25
zł
Cena detaliczna:
37,50 zł
Produkt niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,25 zł
Monografia oparta na rozprawie doktorskiej wyróżnionej przez Radę Naukową Instytutu Psychiatrii i Neurologii. W części teoretycznej pracy zaprezentowano podstawowe ogólne założenia koncepcji stygmatyzacji sformułowane przez Ervinga Goffmana, a następnie omówiono najważniejsze socjologiczne i społeczno-psychologiczne ujęcia piętna choroby psychicznej. W dalszej części pracy omówiono wybrane zagadnienia szczegółowe związane z problematyką piętna choroby psychicznej, takie jak: stygmatyzacja strukturalna, piętno przeniesione, opinia publiczna i postawy społeczne wobec chorych psychicznie, rola mediów i pracowników psychiatrycznej opieki zdrowotnej w procesie stygmatyzacji, geneza piętna, metody przeciwdziałania stygmatyzacji, wreszcie metody badania i pomiaru piętna. Dokonano również szczegółowego przeglądu i analizy najważniejszych przeprowadzonych dotychczas badań nad subiektywnym doświadczeniem piętna choroby psychicznej. W części empirycznej pracy przedstawiono i omówiono wyniki przeprowadzonego przez autora badania, dotyczącego subiektywnego doświadczenia odrzucenia społecznego u pacjentów z rozpoznaniem schizofrenii oraz jego społeczno-demograficznych i klinicznych korelatów. Dla ułatwienia interpretacji uzyskanych wyników zestawiono doświadczenia odrzucenia zgłaszane przez chorych na schizofrenię z doświadczeniami pacjentów z innymi zaburzeniami psychicznymi i chorobami somatycznymi.
Brak recenzjix
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
![]() ![]()
Wybierz wariant produktu
|
|