Okładka książki Pieniądze albo życie. Jak pieniądze wpływają na nasze zachowanie, emocje i relacje?

Pieniądze albo życie. Jak pieniądze wpływają na nasze zachowanie, emocje i relacje?

Nie ma jeszcze oceny, możesz być pierwszym, który ocenił!
ISBN:
978-83-67709-31-6
EAN:
9788367709316
oprawa:
Miękka ze skrzydełkami
podtytuł:
Jak pieniądze wpływają na nasze zachowanie, emocje i relacje?
Wydawca:
format:
235x165x19mm
język:
polski
liczba stron:
348
rok wydania:
2024
wysyłka:
48h
32,99
 zł
Cena detaliczna:  
60,00 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,99

Co trzeci z nas ma poczucie, że pieniądze się go nie trzymają, niemal wszyscy uważamy, że warto oszczędzać, ale mniej niż połowa z nas deklaruje, że to robi. A jednocześnie tylko co piąty Polak czuje się bezpieczny finansowo. W dodatku o pieniądze częściej się kłócimy, niż o nich rzeczowo rozmawiamy. W końcu dżentelmeni o pieniądzach nie dyskutują.

Prof. Agata Gąsiorowska, psycholożka społeczna i badaczka psychologii pieniędzy, oraz dziennikarka Katarzyna Sroczyńska zdecydowanie nie zgadzają się z poglądem, że o pieniądzach nie wypada mówić. Powołując się na badania naukowe i ilustrując je przykładami z literatury i filmu, anegdotami z historii powszechnej i życia osobistego, przekonują, że znaczenie pieniędzy wykracza daleko poza ich funkcję ekonomiczną. To, co myślimy o pieniądzach, wpływa na to, jak postrzegamy siebie i innych ludzi, jak pracujemy i budujemy relacje, jak podejmujemy decyzje zupełnie z finansami niezwiązane. Ale z drugiej strony - jak pokazują autorki - na to, jak wydajemy pieniądze, wpływają czynniki pozaekonomiczne, choćby lęk przed przemijaniem, poczucie wdzięczności czy sposób, w jaki tworzymy bliskie związki. "Pieniądze są pewnego rodzaju soczewką, która skupia nasze wartości, symbole i przekonania, zarówno pozytywne, jak i negatywne" - mówi prof. Agata Gąsiorowska w pierwszej z dziesięciu rozmów, które składają się na książkę "Pieniądze albo życie. Jak pieniądze wpływają na nasze zachowanie, emocje i relacje". Dzięki zamieszczonemu w książce kwestionariuszowi, opracowanemu przez prof. Gąsiorowską, czytelnik może sprawdzić, jakie są jego postawy wobec pieniędzy, i dowiedzieć się, co z tego wynika.

Można w niej między innymi przeczytać:

- Czy tak samo wydaje się pensję i wygraną na loterii?

- Co nam ułatwia oszczędzanie, a co utrudnia?

- Czy pieniądze łagodzą strach przed śmiercią?

- Dlaczego emerytki są bardziej zadowolone ze swojej sytuacji finansowej niż ich synowie na menedżerskich stanowiskach?

- Jak bieda wpływa na funkcje poznawcze?

- Czy bogaci są zdrowsi psychicznie?

- Czy pieniądze mogą działać jak gaz rozweselający?

- Jak pieniądze wpływają na samoocenę?

- Dlaczego dzieci, które bawią się pieniędzmi, są mniej skłonne do pomagania innym?

- Czy warto płacić dzieciom za dobre stopnie?

- Po co psychologowie ekonomiczni badają wdzięczność, skromność i praktyki mindfulness?

- Kto chętniej dzieli się tym, co ma: mniej czy bardziej zamożni?

- Czy materialiści są szczęśliwi?

A jaka jest Twoja postawa wobec pieniędzy? Sprawdź się w teście i przeczytaj, co z tego wynika.

"Pieniądze albo życie to książka nie tylko interesująca, ale także aktualna i ważna. W czasach szalejącego konsumpcjonizmu powiązanego z brakami w umiejętnościach zarządzania pieniędzmi oferuje cenną wiedzę, pozwalającą zrozumieć i potencjalnie zmienić nasze zachowania związane z finansami" - pisze w recenzji naukowej książki dr Anna Kuźmińska z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego.

O autorkach:

Agata Gąsiorowska - psycholożka społeczna i badaczka psychologii pieniędzy, profesorka pracująca na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu

Katarzyna Sroczyńska - dziennikarka naukowa współpracująca między innymi z OKO.Press

Brak recenzji

x
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj