|
Podmiotowe uwarunkowania radzenia sobie ze...Średnia ocena: 5,00 (1)
autor:
Czyż Anna
ISBN:
9788380956155
EAN:
9788380956155
oprawa:
Miękka
Wydawca:
format:
16.0x23.5cm
język:
polski
liczba stron:
368
rok wydania:
2019
wysyłka:
niedostępny
26,39
zł
Cena detaliczna:
38,00 zł
Produkt niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,39 zł
OpisRecenzje
Książka stanowi wkład w rozwój obszaru nauk społecznych. Podjęta w niej problematyka wykracza jednak poza sztywne ramy jego dyscyplin i subdyscyplin. Opracowanie łączy wiedzę z zakresu psychologii, audiofonologii, socjologii i jest próbą wprowadzenia jej do surdopedagogiki.
Rozprawa dostarcza wiedzy na temat specyfiki bio-psycho-społecznego funkcjonowania osób z trudnościami słuchowymi w okresie późnej adolescencji (w wieku młodzieńczym) i wczesnej dorosłości. Podejmuje problematykę wpływu niedosłuchu na codzienne życie, wskazuje, jak ukierunkowywane są działania osób nim dotkniętych, co je warunkuje i czy podejmowane aktywności pozwalają na skuteczną walkę z przeciwnościami losu. Osadzona w transakcyjnej teorii stresu Lazarusa i Folkman oraz teorii zasobów Hobfolla, pokazuje, jaki jest poziom stresu, które zmienne demograficzne najlepiej ten poziom opisują i jakie style oraz strategie walki ze stresem są najczęściej stosowane.
Konfrontuje powyższe, zgodnie z teorią Leary’ego i Baumeistera, z percepcją siebie jako obrazem społecznego funkcjonowania jednostki.
Niniejsza książka pozwala dostrzec i zrozumieć niektóre jego aspekty, a dzięki temu udzielać lepszego wsparcia psychopedagogicznego osobom niesłyszącym i słabosłyszącym, co może się przełożyć na lepszą jakość ich funkcjonowania i życia. Jest to pozycja dedykowana wszystkim tym, którzy profesjonalnie zajmują się rehabilitacją, nauczaniem i wychowaniem osób z uszkodzonym słuchem. Problematyka badawcza koncentruje się wokół trudnych sytuacji, sposobów ich przezwyciężania i podmiotowych uwarunkowań radzenia sobie z codziennym stresem.
Recenzje✖ Opinia niepotwierdzona zakupem
Anna, ocena: 5,0/5
2019-06-08
Pani Anna Czyż autorka książki pt. ''Podmiotowe uwarunkowania radzenia sobie ze stresem osób z uszkodzonym słuchem'' skupia największą uwagę na tym, że należy zwracać we współczesnym świecie na osoby, które mają uszkodzony słuch. Jest to problem, z którym na ogół społeczeństwo nie zawsze potrafi sobie poradzić.
Książka ta składa się z 11 rozdziałów, w których to autorka bada, analizuje, zestawia oraz wyjaśnia, dlaczego tak ważne jest w edukacji rozumowanie aspektów związanych z niedosłyszeniem u osób, których dotyczy ten problem.
Dla studentów pedagogiki, logopedii książka ta została opracowana właściwie, gdyż pojawiają się w zamieszczone znajome mi zagadnienia z przedmiotów związanych z pedagogiką specjalną, a w tym surdopedagogika.
Właściwe podejście autorki do tematu obrazuje nam, jak wiedza na temat radzenia sobie ze stresem sprawia wielu osobom poczucie bezsilności, a wyniki z uzyskanych badań przez autorkę przedstawiają, nam prawdziwe realia dotyczące postrzegania jak jesteśmy oceniani, w momencie stresu wynikającego z uszkodzeń słuchu.
Dodatkowym elementem stanowiącym są zamieszczone przez Panią Annę tabele, wykresy, wnioski, które są najlepszym dowodem na ujawnienie prezentacji dokonanych przez nią badań.
Polecam przeczytać każdemu Czytelnikowi tę książkę.
x
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Wybierz wariant produktu
|
|