Okładka książki Porozumienie bez przemocy w mediacjach

Porozumienie bez przemocy w mediacjach

Średnia ocena: 5,00 (1)
ISBN:
978-83-8252-447-5
EAN:
9788382524475
oprawa:
miękka
podtytuł:
Jak być trzecią stroną w konflikcie
Wydawca:
format:
240x165mm
język:
polski
liczba stron:
256
rok wydania:
2022
wysyłka:
48h
27,60
 zł
Cena detaliczna:  
44,99 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 27,20

Czy często zastanawiasz się jak pomóc innym osiągnąć porozumienie?

Wiedza zawarta w tej książce pomoże ci rozwiązać konflikty wśród najbliższych, przyjaciół, dzieci i dorosłych członków rodziny, a także współpracowników. Znajdziesz tu wskazówki jak naprawić relacje między jednostkami oraz wewnątrz grup.

Pomocne w przywracaniu dobrych stosunków mogą być także zaproponowane przez autorkę ćwiczenia. Przedmiotem rozważań zawartych w tej publikacji są trudności, jakie możemy napotkać podczas prowadzenia mediacji. Autorka stara się odpowiedzieć na pytanie - jak radzić sobie z konfliktami we współczesnym świecie, w którym często ukrywa się problemy, albo rozwiązuje je przy użyciu przemocy.

Zamieszczone w książce ćwiczenia pozwolą, nie tylko dyplomowanym mediatorom, zdobyć i pogłębić praktyczną wiedzę o tym, jak działać w sytuacji konfliktu oraz jak odnaleźć się w roli rozjemcy. Podstawą refleksji, technik i zasad postępowania zawartych w tej publikacji jest Nonviolent Communication - świadome uczestnictwo, odczuwanie i doświadczanie życia - droga rozwoju zaproponowana przez dr. Marshalla Rosenberga.

Recenzje

✖ Opinia niepotwierdzona zakupem
Fajne książki do czytania, ocena: 5,0/5
2022-12-30
Skuteczna komunikacja to coś więcej niż tylko wymiana informacji. Chodzi o zrozumienie emocji i intencji kryjących się za informacjami. Poza umiejętnością jasnego przekazywania wiadomości mamy obowiązek także słuchać w sposób, który pozwoli w pełni zrozumieć znaczenie tego, co zostało powiedziane i sprawi, że druga osoba poczuje się wysłuchana i zrozumiana. Wydaje się, że skuteczna komunikacja powinna być instynktowna. Jednak zbyt często, kiedy próbujemy komunikować się z innymi, coś nagle idzie nie tak. Mówimy jedno, druga osoba słyszy co innego i dochodzi do nieporozumień, frustracji i konfliktów. Może to powodować problemy relacjach prywatnych i zawodowych. Dla wielu z nas jaśniejsza i skuteczniejsza komunikacja wymaga nauczenia się kilku ważnych umiejętności. Niezależnie od tego, czy pragniemy poprawić komunikację ze swoim współmałżonkiem, dziećmi, szefem czy współpracownikami, nauka tych umiejętności może pogłębić nasze więzi z innymi, zbudować większe zaufanie i szacunek oraz poprawić pracę zespołową (jest pomocna w rozwiązywaniu problemów) oraz ogólny stan zdrowia społecznego i emocjonalnego. Istnieje wiele książek na temat komunikacji. Nie jest to zaskakujące, biorąc pod uwagę rolę, jaką w naszym życiu odgrywa komunikacja. Jeśli pragniesz się lepiej komunikować, watro sięgnąć po klasyk, jeśli chodzi o tę dziedzinę. Wskazówki zawarte w książce Porozumienie bez przemocy. O języku życia autorstwa Marshalla B. Rosenberga charakteryzują formę współczującej komunikacji. Ta książka pomoże uniknąć nieporozumień, uchwycić prawdziwe znaczenie tego, czym jest komunikowane, i znacznie poprawić naszą pracę i relacje osobiste. To jedna z najlepszych książek o komunikacji, chociaż dla wielu czytelników może się wydawać, że zaczyna się banalnie, z całą dysputą o uczuciach, współczuciu i empatii. Jednak trzymając się, co w niej zawarte doświadczymy, że powody tego nacisku staną się jasne w dynamicznej metodzie komunikacji, która działa. Jedną z kryteriów Porozumienia bez Przemocy (PBP) jest to, że naszą codzienną komunikację zazwyczaj charakteryzują żądania, osądy i diagnozy. Taka komunikacja oddziela nas od rozpoznania naszych potrzeb i blokuje naszą zdolność do empatii i zrozumienia potrzeb innych. W rezultacie mamy tendencję do komunikowania się w kategoriach tego, co jest „dobre”, a co „złe”. Taka forma komunikacji zazwyczaj prowadzi do frustracji, nieporozumień, gniewu, depresji, a nawet przemocy. PBP stara się usuwać osądy z naszej komunikacji oraz zwiększać empatię i zrozumienie naszych potrzeb, oraz potrzeb osób, z którymi się komunikujemy. Dr Rosenberg nakreśla czteroczęściowy proces PBP, który koncentruje się na naszych obserwacjach, uczuciach, potrzebach i prośbach. W jego ocenie cała frustracja i złość wynikają z niezaspokojonych potrzeb, dlatego nasza komunikacja powinna dotyczyć dotarcia do sedna tych potrzeb. Książka zawiera dokładne informacje na temat: - jak funkcjonujemy i komunikujemy się jako ludzie, - jak poprawić tę komunikację, aby była bardziej szczera, - jak rozmawiać z innymi w sposób empatyczny, aby zrozumieć ich potrzeby, - jak opracować skuteczne strategie w oparciu o zidentyfikowane przez nas potrzeby, - jak dawać i otrzymywać wdzięczność w sposób, który poprawia życie nasze i innych, - praktyczne przykłady z życia wzięte, jak zastosować zasady NVC w codziennym życiu.
x
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj