|
Porozumienie bez przemocy w mediacjachŚrednia ocena: 5,00 (1)
ISBN:
978-83-8252-447-5
EAN:
9788382524475
oprawa:
miękka
podtytuł:
Jak być trzecią stroną w konflikcie
Wydawca:
format:
240x165mm
język:
polski
liczba stron:
256
rok wydania:
2022
wysyłka:
48h
27,60
zł
Cena detaliczna:
44,99 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 27,20 zł
OpisRecenzjeCzy często zastanawiasz się jak pomóc innym osiągnąć porozumienie? Wiedza zawarta w tej książce pomoże ci rozwiązać konflikty wśród najbliższych, przyjaciół, dzieci i dorosłych członków rodziny, a także współpracowników. Znajdziesz tu wskazówki jak naprawić relacje między jednostkami oraz wewnątrz grup. Pomocne w przywracaniu dobrych stosunków mogą być także zaproponowane przez autorkę ćwiczenia. Przedmiotem rozważań zawartych w tej publikacji są trudności, jakie możemy napotkać podczas prowadzenia mediacji. Autorka stara się odpowiedzieć na pytanie - jak radzić sobie z konfliktami we współczesnym świecie, w którym często ukrywa się problemy, albo rozwiązuje je przy użyciu przemocy. Zamieszczone w książce ćwiczenia pozwolą, nie tylko dyplomowanym mediatorom, zdobyć i pogłębić praktyczną wiedzę o tym, jak działać w sytuacji konfliktu oraz jak odnaleźć się w roli rozjemcy. Podstawą refleksji, technik i zasad postępowania zawartych w tej publikacji jest Nonviolent Communication - świadome uczestnictwo, odczuwanie i doświadczanie życia - droga rozwoju zaproponowana przez dr. Marshalla Rosenberga. Recenzje✖ Opinia niepotwierdzona zakupem
Fajne książki do czytania, ocena: 5,0/5
2022-12-30
Skuteczna komunikacja to coś więcej niż tylko wymiana informacji. Chodzi o zrozumienie emocji i intencji kryjących się za informacjami. Poza umiejętnością jasnego przekazywania wiadomości mamy obowiązek także słuchać w sposób, który pozwoli w pełni zrozumieć znaczenie tego, co zostało powiedziane i sprawi, że druga osoba poczuje się wysłuchana i zrozumiana.
Wydaje się, że skuteczna komunikacja powinna być instynktowna. Jednak zbyt często, kiedy próbujemy komunikować się z innymi, coś nagle idzie nie tak. Mówimy jedno, druga osoba słyszy co innego i dochodzi do nieporozumień, frustracji i konfliktów. Może to powodować problemy relacjach prywatnych i zawodowych.
Dla wielu z nas jaśniejsza i skuteczniejsza komunikacja wymaga nauczenia się kilku ważnych umiejętności. Niezależnie od tego, czy pragniemy poprawić komunikację ze swoim współmałżonkiem, dziećmi, szefem czy współpracownikami, nauka tych umiejętności może pogłębić nasze więzi z innymi, zbudować większe zaufanie i szacunek oraz poprawić pracę zespołową (jest pomocna w rozwiązywaniu problemów) oraz ogólny stan zdrowia społecznego i emocjonalnego.
Istnieje wiele książek na temat komunikacji. Nie jest to zaskakujące, biorąc pod uwagę rolę, jaką w naszym życiu odgrywa komunikacja. Jeśli pragniesz się lepiej komunikować, watro sięgnąć po klasyk, jeśli chodzi o tę dziedzinę. Wskazówki zawarte w książce Porozumienie bez przemocy. O języku życia autorstwa Marshalla B. Rosenberga charakteryzują formę współczującej komunikacji. Ta książka pomoże uniknąć nieporozumień, uchwycić prawdziwe znaczenie tego, czym jest komunikowane, i znacznie poprawić naszą pracę i relacje osobiste.
To jedna z najlepszych książek o komunikacji, chociaż dla wielu czytelników może się wydawać, że zaczyna się banalnie, z całą dysputą o uczuciach, współczuciu i empatii. Jednak trzymając się, co w niej zawarte doświadczymy, że powody tego nacisku staną się jasne w dynamicznej metodzie komunikacji, która działa.
Jedną z kryteriów Porozumienia bez Przemocy (PBP) jest to, że naszą codzienną komunikację zazwyczaj charakteryzują żądania, osądy i diagnozy. Taka komunikacja oddziela nas od rozpoznania naszych potrzeb i blokuje naszą zdolność do empatii i zrozumienia potrzeb innych. W rezultacie mamy tendencję do komunikowania się w kategoriach tego, co jest „dobre”, a co „złe”. Taka forma komunikacji zazwyczaj prowadzi do frustracji, nieporozumień, gniewu, depresji, a nawet przemocy.
PBP stara się usuwać osądy z naszej komunikacji oraz zwiększać empatię i zrozumienie naszych potrzeb, oraz potrzeb osób, z którymi się komunikujemy. Dr Rosenberg nakreśla czteroczęściowy proces PBP, który koncentruje się na naszych obserwacjach, uczuciach, potrzebach i prośbach. W jego ocenie cała frustracja i złość wynikają z niezaspokojonych potrzeb, dlatego nasza komunikacja powinna dotyczyć dotarcia do sedna tych potrzeb.
Książka zawiera dokładne informacje na temat:
- jak funkcjonujemy i komunikujemy się jako ludzie,
- jak poprawić tę komunikację, aby była bardziej szczera,
- jak rozmawiać z innymi w sposób empatyczny, aby zrozumieć ich potrzeby,
- jak opracować skuteczne strategie w oparciu o zidentyfikowane przez nas potrzeby,
- jak dawać i otrzymywać wdzięczność w sposób, który poprawia życie nasze i innych,
- praktyczne przykłady z życia wzięte, jak zastosować zasady NVC w codziennym życiu.
x
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Wybierz wariant produktu
|
|