|
Wielkie problemy małych ludziNie ma jeszcze oceny, możesz być pierwszym, który ocenił!
autor:
ISBN:
978-83-8231-410-6
EAN:
9788382314106
oprawa:
miękka ze skrzydełkami
podtytuł:
131 interwencji Play Therapy w terapii traumy i zaburzeń autoregulacji
Wydawca:
format:
260x205x18mm
język:
polski
liczba stron:
368
rok wydania:
2024
wysyłka:
48h
50,27
zł
Cena detaliczna:
64,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 50,27 zł
OpisRecenzje
Jak pomóc dzieciom przejść najtrudniejsze chwile i budować ich stabilność emocjonalną oraz więź z otoczeniem Praca z dziećmi doświadczającymi dysregulacji pokazuje, że najmniejsze ciała nierzadko skrywają największe emocje. Zamiast skupiać się na wygaszaniu niepokojących zachowań, takich jak bunt, samookaleczenia czy wycofywanie się, należy zrozumieć, jaka potrzeba emocjonalna leży u ich podstaw. Książka przedstawia 131 praktycznych, angażujących zabaw terapeutycznych, których wzmacniająca i uzdrawiająca moc płynie z przyjęcia całkowicie odmiennego paradygmatu problematycznych zachowań. Proponowane interwencje bazują na modelu TraumaPlay®, podejściu terapeutycznym, w którym na pierwszym miejscu stawia się przywiązanie, koregulację i naukowe spojrzenie na reakcję stresową. Wykorzystanie ich w procesie terapii pomaga dzieciom: ·zyskać poczucie bezpieczeństwa fizycznego i psychicznego ·poszerzyć okno tolerancji afektywnej ·radzić sobie ze złością, lękiem i innymi silnymi emocjami w adaptacyjny sposób ·rozwinąć kompetencje emocjonalne ·wzmocnić kompetencje społeczne i poczucie własnej wartości ·kwestionować i przezwyciężać nieprzydatne myśli ·stworzyć spójną narrację traumy i innych trudnych doświadczeń. Opisane w książce narzędzia pomogą terapeutom, nauczycielom, lekarzom, opiekunom czy zaufanym osobom dorosłym zapewnić dziecku regulujące, wzmacniające i stabilne środowisko, którego mały człowiek tak bardzo potrzebuje w obliczu stresu, przytłaczających uczuć i trudnych sytuacji. Wspomniane interwencje powstały w szkołach, klinikach, ośrodkach leczenia stacjonarnego, domach oraz prywatnych gabinetach jako narzędzia niesienia pomocy dzieciom z takimi diagnozami jak: ·posttraumatyczne zaburzenia rozwojowe (DTD) ·zespół stresu pourazowego(PTSD) ·zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi (ADHD) ·zaburzenia opozycyjno-buntownicze (ODD) ·zaburzenia lękowe ·zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD) ·zaburzenie przetwarzania sensorycznego ·labilność emocjonalna Do wielu ćwiczeń dołączono karty pracy, które można wykorzystywać w praktyce klinicznej. Ta książka stanowi kompleksowy zbiór kreatywnych aktywności z zakresu Play Therapy, przeznaczonych do terapii traumy u dzieci. Jest odpowiednia dla pacjentów w różnym wieku i na różnym etapie rozwoju językowego. Autorka, wykorzystując swoją głęboką wiedzę i bogate doświadczenie, opracowała elastyczny i całościowy program terapeutyczny. Jest on dostosowany do indywidualnych możliwości i potrzeb dzieci, dzięki czemu wspiera ich rozwój i wzmacnia odporność emocjonalną. Będziecie zaskoczeni tym, jak dzieci poprzez zabawę radzą sobie z traumą. ???- Nina Ambroziak, psycholożka, terapeutka, superwizorka i trenerka Play Therapy Paris Goodyear-Brown należy do grona światowych ekspert ó w w zakresie wykorzystania zabawy w terapii dziecięcej traumy. Jej przełomowy model terapeutyczny TraumaPlay TM łączy metody dyrektywne i niedyrektywne w sp ó jn ą strukturę, kt ó ra zapewnia klinicystom bezpieczną bazę w postaci obszernego repertuaru naukowo uzasadnionych interwencji, jednocześnie zachęcając ich do kreatywności i swobody w podążaniu za potrzebami dziecka. Paris Goodyear-Brown j est założycielką i dyrektorką kliniczną centrum leczenia traumy Nurture House, dyrektorką wykonawczą TraumaPlay Institute, rozchwytywaną m ó wczynią , prelegentk ą konferencji TEDex i wykładowczynią na Uniwersytecie Vanderbilta, gdzie prowadzi zajęcia z ochrony zdrowia psychicznego.
Brak recenzjix
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Wybierz wariant produktu
|
|